Sivut

keskiviikko 4. heinäkuuta 2012

Menin kirjastoon ja halusin lainata Benedict Andersonin Kuvitellut yhteisöt. Katselin asiakaspäätteitä ja näin että yksi asiakaspäätteistä oli sijainnissa, josta voi etsiä kirjojen sijainteja. Laitoin hakusanaksi kuvitellut yhteisöt ja kuvitellut yhteisöt löytyikin ja sitten nuori mies tuli sanomaan, että olin hänen koneellaan enkä pystynyt sanomaan, että voinko tarkistaa kuviteltujen yhteisöjen sijainnin. Siinä ei menisi kauan. Poistuin koneelta ja menin viereiselle koneelle. Kirjoitin tunnukseni ja salasanani ja kone, siis ohjelma, ilmoitti että minun on syytä ottaa yhteyttä asiakaspalvelijaan, joka lisää tiliini syntymäaikani. Menin asiakaspalvelijan luo. Hän sanoi että minulla on jo tilissäni syntymäaika että minun pitäisi mennä toiselle tiskille. Päätin mennä etsimään hyllyistä kuviteltuja yhteisöjä. Yhteiskunnan tienoilta se löytyisi. Nainen sanoi kaiuttimista, että kirjasto sulkee ovensa kymmenen minuutin kuluttua. Ei löytynyt. Kävelin ensimmäisen tiskin ohi ja vieressä oltiin sulkemassa asiakaspäätteitä ja muistin, että niiltä asiakaspäätteiltä ainakin kerran aiemmin oli päässyt ilman tunnuksia hakemaan kirjojen sijainteja. Kävelin ohi, ei minusta ollut kysymään että voisinko etsiä kirjojen sijainteja. Menin toiselle tiskille. Minua palveltiin. Asiakaspalvelija ilmoitti, että syntymäaikani on tilissäni, eikä pitäisi olla muitakaan ongelmia, mutta seuraavalla kerralla asiaa voitaisiin tutkia tarkemmin, kun olisin kirjautumassa asiakaspäätteellä tiliini. Kävelin ovesta ulos.

Ei kommentteja: