Sivut

tiistai 13. joulukuuta 2016

VASTAUS KESKUSTELUSSA:

Mulla on tää ei-stubbilainen estetiikka, joka ei näe taidetta palautumisvälineenä tuottavasta työstä, vaan ihan autonomisena juttuja johon kuuluu myös ahdistavuutta. Mua on toki koitettu suitsia useampaan otteeseen. Mun mielestä jokaisen suomalaisen etunimeksi pitäisi muuttaa Vittu, vähän niin kuin Hunter S. Thompson ehdotti, että Aspenin nimi pitää muuttaa Läskikaupungiksi. Näen tässä metodin ja oon yrittänyt sitä itse käyttää eli vähän herättää kokijaa, niin kuin joku David Lynch Inland Empiressä ja muissakin töissään, Kalervo Palsa tietenkin, ja keitä niitä on. Sotaanlähtöön mä tarkotuksella lisäsin kuvottavuutta (abjekti, Unheimlich) että se oikein vituttais (sic!). Siinä ei oo "vapautusta", jota vastaan oon taistellut ainakin 20 vuotta, en pidä katarsista yhtään minään. Lisäksi oon sitä mieltä, että rumaa on kuvattava sitäkin, tässä maassa on jo ihan riittämiin näitä Juha Itkosia. 

Ei kommentteja: