Sivut

perjantai 21. kesäkuuta 2013

Aloin lukea suomennosta Cormac McCarthyn romaanista The (?) Crossing, jonka nimi on suomeksi noin Matka toiseen maailmaan. Jo oli taas miellyttävää kerrontaa. Kunpa saisin kirjan luetuksi, mutten saa, se on varma. Olen tainnut olla masentunut kolmekymmentä vuotta. Ihmettelen että olen joskus lukenut laajojakin teoksia. Mitähän loppuvuoden tekisi? Katsoin äsken kuvia Palsan Getsemanesta ja muistin, että olen nähnyt unia Palsan kotimökistä, siellä oli pistävä tuoksu. Kittilään taisi päästä junalla. Getsemanessa en ole unessa ollut, enkä valveilla, vaikka olen tehnyt siitä pro gradu -tutkielman. Jotenkin pelottava paikka. Voi olla parempi etten siellä koskaan käy, sillä en tahdo nähdä unia siitä. No niin. Ja ensi yönä olen Kittilässä. Hyvin menee.

Ei kommentteja: