Sivut

lauantai 21. huhtikuuta 2012

Minä katson televisiota
minä en lue
Minä katson televisiota
minä en tee mitään
Minä katson televisiota
minä en kirjoita
Minä katson televisiota
minä en tee mitään
Minä katson televisiota
minä en ajattele
Minä katson televisiota
minä en tee mitään

Juuri päättyneessä ottelussa Real Madrid voitti Barcelonan 1-2. Olen ollut Real Madridin kannattaja yli kolmekymmentä vuotta ja niin kuin eräällä foorumilla joku sanoi niin Barcelonan jalkapallo on käsipallopelaamista. Se ei minua ole miellyttänyt. Se on pahanlaatuista epäjalkapalloa, pelin tappamista, ja kuten ihmisille sopii sitä on pidetty aivan upeana pelityylinä.

Mielestäni Cristiano Ronaldo on maailman paras jalkapalloilija. Yhdessä valmentajanero Jose Mourinhon kanssa hän on tehnyt Real Madridista voittavan joukkueen, enää Real Madrid ei ole se sekava porukka mikä se oli vielä kaksi tai kolme vuotta sitten. Nyt Real Madrid pelaa eikä pelaile. Arvostan Lionel Messiä paljon, mutta hän pelaa loistavassa joukkueessa, joka oli loistava jo ennen Messiä ja olisi loistava ilman Messiä. Sanon tämän kerran ja tämän ovat sanoneet muutkin: Maradona teki Napolista loistavan joukkueen mutta Messi ei ole tehnyt Barcelonasta loistavaa, eikä Argentiinan maajoukkueesta. Cristiano Ronaldo sen sijaan on tehnyt Real Madridista loistavan joukkueen, se on hurja temppu niiden pöljyyksien jälkeen, joihin Real Madrid viimeisenä kymmenenä vuotena on syyllistynyt.

Messi ja Barcelona ovat sympaattisia, pieniä ja altavastaajia, Cristiano Ronaldolla on taas tukka hyvin ja Madrid pääkaupunki. Cristiano Ronaldo myös kaatuilee, mutta kaatuilee Messikin. Lisäksi tuomarit ovat järkyttävästi suosineet Barcelonaa. Mutta mitäpä näistä ja niistä. Pelejä on vielä jäljellä ja seuraava kausi alkaa heti kohta kun tämä kausi saadaan pelattua. Oikeastaan kaudet menevät päällekkäin, maajoukkuetilastoissa ollaan jo kaudessa 2012-2013.

Jos Cristiano Ronaldo pelaisi Barcelonassa, hän olisi tehnyt sata maalia tällä kaudella. Kun laskee yhteen Barcelonan epäpelaamisen ja joukkueen taidon niin maalipaikkoja todella riittäisi.

Onneksi eilen oli häät. Ei omat, vaan ystävän. Häissä oli hauskaa. Pöytäseura oli erinomaista ja puheenaiheet näin ollen korkealuokkaisia. Sitten menimme Runeberginkadulle katsomaan televisiota. En ajatellut mitään. Mietin että näin on hyvä. Lueskelin Teemu Ikosen kirjaa, se oli mielenkiintoinen. Onneksi pian pääsi nukkumaan.

*

Elämä on mennyt lueskeluksi. En millään tahdo jaksaa lukea kahta sivua. Nyt kuitenkin yritän lueskella muutamia runoja, kirjoitan niistä sitten. Runot ovat mukavia. Kukahan nekin on keksinyt? Noobelin arvoinen keksintö. Lääketieteen, kemian vai fysiikan palkinto? Lääketiede olisi ilmeinen, joten sanon kemian. Se on hauska ala. Myös fysiikkaa kannatan.

Ei kommentteja: